سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۷

با محوریت اصلاح الگوی مصرف؛

کارگاه آموزشی اصلاح الگوی مصرف ویژه بانوان برگزار شد

کارگاه اصلاح الگوی مصرف بهبهان

در راستای ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه، کارگاه آموزشی با محوریت اصلاح الگوی مصرف ویژه بانوان در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) شهر تشان شهرستان بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان، کارگاه آموزشی با محوریت «اصلاح الگوی مصرف ویژه بانوان» با هدف ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف در جامعه با حضور فاطمه بهمئی، مشاور و روانشناس در کتابخانه عمومی پیامبر اعظم(ص) و جمعی از بانوان شهر تشان شهرستان بهبهان برگزار شد.

فاطمه بهمئی به نقش کلیدی زنان در مدیریت مصرف انرژی اشاره کرد و گفت: زنان می توانند نقطه شروع اصلاح الگوی مصرف باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی، الگویی فراگیر در جامعه مطرح کنند.

 بهمئی خاطرنشان کرد: مصرف گرایی یکی از پدیده های اقتصادی است که پس از انقلاب صنعتی رونق چشمگیری پیدا کرد. از جمله پیامدهای این پدیده می توان به آلودگی های محیط زیست، تحدید منابع، بالا رفتن فاصله اجتماعی و تشدید رفتارهای غلط فردی و اجتماعی چون اسراف اشاره کرد.

در ادامه مسئله مدیریت مصرف در خانواده به بانوان آموزش داده شد و در خصوص اقتصاد مقاومتی، ارائه الگوهای مناسب به خانواده و نهادینه‌سازی روش‌های ساده برای پیشگیری از اسراف در بین خانواده‌ها، مطالب کاربردی به حاضرین ارائه شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
4 + 10 =